Monday, June 4, 2012

feel down

Hari Isnin: 4 Jun 2012
Biasala hari Isnin, tp tk tau nape hr nie aku rasa penat sangat
walhal sabtu ahad aku bknnya gi window shopping pun
cuma tido ku tk menentu
11 pgi ada meeting
masa meeting mama kol, bgtau syikin kena dihantar ke Hospital Seremban.
kesiannya dia, kena hantar ngan ambulans...Ya Allah kau lindungila Syikin dan baby nya
ini semua dugaan Allah...semoga segera dpt balik umah ngan happy

12.15 dapat panggilan dari adik ct...ajak lunch sesama
dia n family serta mak ada di maybank Bangi...
ok, jap lg dekat2 time lunch aku smpi, insyaAllah

12.30 aku dh nk smpi blok inovasi...dpt msg
URGENT nk jumpa utk dptkan tandatangan PTS...
aduhh...pening+terkejut bila baca perkataan URGENT
bergegas aku balik ke fakulti utk tandatangan borang

1ptg kol husband...katanya dh kt umah doc bg MC
tanya nape...katanya BP 120/90
kesian kt husband
doc bg rehat, nmpk mcm penat
husband tanya balik tak?
aku bgtau tk sbb nk kuar lunch ngan adik ct n mak
lagipun jap lagi pkl 2 aku ada miting
husband kata balik la umah...
then aku kol adik ct, tk dpt lunch sesame...feel sorry

1.30 smpi umah
spt kebiasaan, anak2ku mmg tk leh tgk aku balik time tgh hr
ada je mcm2 permintaan mereka
mmg penat tp itula muziknya...mereka la melodi dan irama hidupku
mereka la anugerah dan amanat dari Allah yg perlu aku jg sebaik mungkin

then aku ajak husband gi isi myk keta...sbb dh nk smpi garis penamat
balik dari isi myk dh hmpir 1.50
pkl 2 dh nk ada miting...anak2 masih merengek
alhamdulillah husband offer utk hantar nak motor

paham2 la bila naik motor kan...
semua dpt redah n lalui...
alhamdulillah smpi 2.05...still terlambat

MAAF sy terlambat...isi myk td...
walaupun aku feel down...tp bila dpt offer dr husband utk hntr aku ke keje...
alhamdulillah, semangat diri kembali ceria
dlm meeting, mamat ni buat spoil plak
dlm hati...Ya Allah sabar kan la hatiku...sblm aku meletup tk tentu pasal
yg penting bos2 aku puas hati

Alhamdulillah selesai sesi ini...tp keputusan masih lom dapat
SABAR2 kan la diri yer...

Ini UBAT nya: http://www.quranexplorer.com/quran/

Penenang hati dan jiwa...anak2 pun suka dengar di TV AlHijrah 114astro:
http://www.youtube.com/watch?v=_7C2ktzbQ5g&feature=related

No comments:

Post a Comment