Tuesday, May 12, 2015

Melawat Hirni di Wad 5E PPUKM

Bismillah,

Segala puji bagi Allah s.w.t., Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam di sampaikan kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w., keluarga serta para sahabat baginda.


Hari ini meneruskan niat dan tujuan ingin melawat kawan yang sama-sama pernah belajar di UiTM Arau kemudian di UiTM Shah Alam, Puan Norhirni. Aku menaiki komuter dari stesyen UKM menuju ke Bandar Tasik Selatan, kemudian menaiki LRT ke Bandar Tun Razak. Sedang memikir-mikir untuk mengambil bas rapid ke PPUKM alhamdulillah Puan Ina bersetuju untuk menghantarku ke PPUKM. 


Farah dengan Hirni
Setelah sampai di PPUKM, terus menuju ke tingkat 5 mencari wad 5E dan katil 21. Alhamdulillah dengan mudah Allah temukanku dengan hirni, suami dan anak-anaknya, kawan hirni dan juga ibunya. Mengisi waktu terluang bersembang santai sambil mengisi masa melawat. Alhamdulillah dah sampai pukul 2, nurse masih memahami kami untuk sentiasa menemani Hirni di sisi. Semoga Allah sentiasa menjaga Hirni dan ahli keluarganya. Sayu hati yang melihat, sayu lagi hati yang menanggung segalanya. Layanan doktor dan nurse di wad ini sungguh menyentuh hati...layanan mereka memang terbaik kepada pesakit dan pelawat.

Hujan pun renyai-renyai membasahi bumi. Kebetulan kawan hirni, Puan Eijah pun ingin balik...maka mereka menghantar ku ke LRT Bandar Tun Razak. Sambil menunggu LRT sampai, aku meneruskan membaca novel "Hati Perempuan",,,terlalu seronok mengikuti bait-bait dialognya hingga tidak terasa masa begitu cepat berlalu. Kemudian, bila sampai di Komuter Bandar Tasik Selatan...aku meneruskan pembacaan novel untuk menunggu train yang seterusnya.


Hati Perempuan

Alhamdulillah selamat sampai di Komuter UKM, hujan lebat telah berhenti... Syukur Allah permudah urusan melawat Hirni. On the way balik, ada motor terjatuh betul-betul depan keretaku...alhamdulillah aku tak bawa laju, sempat juga mengelak ke tepi...penunggang motosikal alhamdulillah tidak cedera...ada kemungkinan sebab tayar botak atau masalah lain yang aku pun tak tahu. Paling utama penunggang motosikal itu selamat.

Terima kasih para pembaca budiman yang sudi meneruskan membaca coretan artikal ku ini.


No comments:

Post a Comment